Bugün 15.11.2018 - Türkiye'nin en büyük Drone bilgi portalına hoşgeldiniz ...

Ucuza İş yapmak

UCUZA İŞ YAPILIYOR DİYENLER İÇİN ARA ARA MÜSAİT OLDUKÇA KALEME ALACAĞIM KİŞİSEL EĞİTİM NOTLARIMA BAŞLIYORUM.

Umarım bir gün bu konularda ciddi bir sohbet ortamında konuyu detaylıca ele alma fırsatımız olur. Şimdi ilk bölümde 2 soruyla sohbetimize başlayalım efendim.

S: Hocam ben çok iş yaptım, benim çok müşterim var

C: Hayır. Kişiye ilk kez iş yapıyorsan o tüketicidir. Seni tanır, ticaret yapar sadece. Onun seni bir daha hatırlaması mümkün değildir. Bazen büyük firmaları referanslarına yazan arkadaşlar, aynı müşteriye 2. Defa iş yapıyorsanız o sizin müşterinizdir. Çünkü memnun kalmış ve sizinle yeniden çalışmaya karar vermiştir. Tüketici ile müşteriyi karıştırmayın ! Ve lütfen çarşaf çarşaf serdiğiniz müşteri listesinde 2. Defa iş yapmadığınız firmaları yeniden bir gözden geçirin.

Siz hiç dolmuşçu Ahmet abinizin “Bugün Minibüsüme binenler” listesi astığını gördünüz mü. Referans listesi tüketiciye yapılmaz. Ama bir taşıma firması bizimle çalışanlar diye web sitesinde reklam yapar. Çünkü hizmetinde memnun bırakarak daimi çalışmaktadır.

Şimdi sizler de referans listenizde kaç tüketici, kaç müşteriniz var hesap edebilirsiniz.

S: Hocam millet çok ucuza çekiyor, piyasayı öldürüyor

C: Her şeyi yapın ama ucuza satarım diye yola çıkmayın. Artık tüketici, ihtiyacının giderilmesinden çok nasıl tecrübe yaşadığına bakıyor. Ucuz satmak çok geride kaldı. Yukarıda yazdığım gibi , siz ucuza satarak tüketiciye erişirsiniz. Bu da gününüzü kurtarır. Önemli olan devamını getirmek.

Tüketici geldi sizi buldu çekimi yaptırdı, tecrübe edindi her şey o karara bağlı ikinci kez gelip sizi buluyorsa yada bir arkadaşına referans oluyorsa pazarda artık o kişinin adı müşteridir. Yani sizden bilinçli tüketen sizi bilinçli tercih eden. Buna da sadakat diyoruz. İşletmelerin temel amacı ayakta kalabilmektir. Ayakta kalmak için de düzenli alım yapacak müşteri grubuna ihtiyaçları vardır. Bu ucuza satmakla değil ihtiyaç duyulan yerde en iyi hizmeti sunabilmekle sağlanır.

Pazarda rakipleriniz ucuz satarak ayakta kalmıyor dikkatli izleyin.

Fiyatı düşürerek müşteriyi kazanamazsınız. Bir müşteri sizi tercih etmiyorsa bu fiyatınız yüzünden değildir.

1) İfadeniz yanlıştır. Yani yapacağınız işi anlatamamışsınızdır. Müşteri fark yaratmanızı bekler ve sunduğunuz işe ihtiyacı yoktur veya ihtiyacın farkında değildir.

Misal bir inşaat şirketi sizden havadan inşaatlerinin çekilmesini ister ve piyasada fiyat araştırması yapıyoruz, teklifinizi gönderin dediğinde

x uçuş x kere çekim yapar x TL derseniz, başka firma daha uyguna fiyat verdiğinde piyasayı öldürüyorlar demeyin.

Müşterinizden çekim yapılacak alanı isteyip, o bölge hakkında küçük bir araştırma yapın. Çevresinde nasıl binalar var, bu firma hangi müşteri kitlesine hitap ediyor, diğer evlerden ayıran özellikleri ne ve ben bu firmaya nasıl ön plana çıkarırım

Müşterinizden randevu talep edin ve yüz yüze görüşmenizde : “ Yaptığım araştırmalarda projenizin bulunduğu bölge bakir bir bölge. Eğlence mekanlarından uzak. Genelde bu tür yerlerde emekliler yaşar. Bu müşteri portföyü instagram kullanmaz. Daha çok facebookta reklama çıkmamız lazım. Aradıkları huzur, sakinlik, torunları ile mutlu olacağı aile ortamı Biz hazırlayacağımız reklamda bu detaylar üzerine çalışalım diye yaptığınız araştırma üzerine izlenimlerinizi anlatın

Bakın sunumunuzu bitirene kadar kesinlikle para konuşmayın. Müşteri konuştuğu zaman da , siz evleri satmayı gerçekten istiyor musunuz diyerek inceden azarlayın. İşinize olan hakimiyet ve güvenle müşterinizi öncelikle etkiniz altına alın.

Bu konuda yaptığınız benzer çalışmalardan , aldığınız etkilerden bahsedin. Ve müşterinize inceden kazanacağı paradan bahsedin ki , iş para konuşmaya geldiğinde kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez desin içinden

Yani düşünün , hedef kitleyi doğru bulursak bu evi 500 değil 550 ye bile satabilirsiniz derseniz muhtemelen müşteriniz hamur kıvamına gelecektir.

Müteahhit firma 100 projelik evin tanesini 500 bine satarken size vereceği 3-5 bine laf edeceğini unutmayın. Onun için “Bu evleri satacağınız rakam ortalama ne kadar” diye soru sorun. Size 500bin civarı dediğinde, “Bu devirde dolar o kadar artmış, maliyetler artmışken aslında bu paralar hiç bişey diyerek adamın yüzünde gülümseme yaratacaksınız ama inceden de benimle 2-3 bini konuşma diye inceden mesaj göndereceksiniz

Zengin görünün, tok satıcıları oynayın. Yok benim ödemem var, yok kirası var, eleman masrafı var diye amele muhabbetine girmeyin. Firma size şunu söyler “ Kazandırmıyorsa , yapma “

Genellikle müşteriye kazanmıyoruz demek , acıtasyonları oynamak sizi rezil etmekten başka bir şey değildir. Ve lütfen ama lütfen müşterinizle muhabbet ederken ben bu işe sıfırdan geldim , beş kuruşum yoktu vs acıtasyon muhabbetlere girmeyin. Sadece iş konuşun. Zengin durun. Müşteri karşısında güç görmek ister. Belki geri dönecek mazot paranız yoktur ama o işi masada bırakıp çıkıp gidecek tavrınız olsun her zaman.

Yalnız güçlü durmakla ukala olmak farklı şeyler. Parayı müşteriniz veriyor. Adamı ezmeyin, küçümsemeyin. İki kelimeyi bir araya getiremiyor olabilir ama unutmayın, para onda. Müşterinize değer verin, egolarını gıdıklayın. Aslında doğru bir pazarlama yapmış olsanız, biraz kıymet verilse sizi kimse tutamaz filan. Alttan alta inceden verin gazı. Müşteri egosu gıdıklanmak ister.

ve son olarak unutmayın. Müşteri SİZİN EKİPMANINIZLA DEĞİL KİŞİLİĞİNİZLE İLGİLENİR.

AHLAKLI OLUN, CİDDİ DURUN, SAYGI GÖSTERİN, TEMİZ GİYİNİN, RANDEVU SAATLERİNE RİAYET EDİN, TELEFONLARINA ÇIKIP İSMİ İLE HİTAP EDİN, MÜŞTERİNİZE ABİ DEMEYİN.

İnanın aldığınız mesleki eğitimleriniz , pazarlama ve kişisel gelişim eğitimleri ile tamamlamazsanız para kazanamazsınız.

Her zaman söylediğim meşhur sözle makalemi tamamlıyorum

Çok iyi bir ressam olabilirsiniz. Tablonuzu İstiklal caddesinde 100 TL ye de satabilirsiniz, müzayede de 100bin TL ye ‘de. İstiklal caddesinde 80 TL ye satıyorlar diye ağlayıp sızlanmak yerine, bırakın kim ne satarsa satsın, enerjinizi müzayedeye sokmaya çalışmakla geçirin

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ