Bugün 20.10.2018 - Türkiye'nin en büyük Drone bilgi portalına hoşgeldiniz ...

Drone Uçuşlarına Otomatik İzin Gelecek..

Drone Uçuçuşlarına Otomatik İzin Çalışmalarına başlayan FAA(Federal Aviation Administration) ‘dan Açıklama

Bugün, kontrollü hava sahasında, belirli günlerde veya hassas lokasyonlarda yapılan uçuşlar, FAA’dan izin alınmasını gerektirir. Genellikle, bu izinler uzun bekleme sürelerine ve manuel onaylara tabidir – gecikmeler yaratır ve ticari işlemlerin yüksek oranda uzaklaşmasını önler.

Gayrimenkul fotoğrafçılığı, bina denetimleri ve tarımsal izleme, tüm girişimcilerin güvenle üstlenmeye hazır olan işleri ve Sınıf G hava sahasında bu operasyonlar yaygınlaşıyor. Fakat eğer bir ticari uçağı bir havalimanının yakınındaki kontrollü hava sahasında alırsak, drone pilotları FAA’dan uçmak için izin almak için 90 gün beklemek zorunda kalacaklar.

90 günlük feragat süreci, uçağı çıkarmadan önce drone girişimcilerini topraklamak için drone yeniliği için büyük bir engel oluşturmaktadır. Ayrıca, FAA’nın her uçuş talebini elle onaylamasını veya reddetmesini gerektirir; bu, sadece milyonlarca daha fazla uçağı uçuş almaya başladıkça artacak idari bir yüktür.

Neyse ki, FAA bu meydan okumaya devam ediyor. Bu yılın başlarında, FAA bir RFI yayınladı ve üçüncü parti satıcıların FAA’ya drone uçuşları için otomatik izin vermesine nasıl yardımcı olabileceğini belirlemek için 12 şirketten küçük bir grubu (AirMap dahil) seçti.

Düşük İrtifa Yetkilendirme ve Bildirim Yeteneği (LAANC) adı verilen girişim, drone operatörlerinin uçuş planlaması ve uçuş sırasında durumsal farkındalık için kullandıkları uygulamaları kullanarak dijital yetkilendirme başvurusunda bulunmasına izin verecek. Otomatik yetkilendirme ile drone operatörleri, ulusumuzun kontrolündeki hava sahasının çoğunda uçmak için anlık dijital onay alacaktır.

İşte böyle olacak: FAA, drone uçuşlarının belirli, güvenli bir yüksekliğe kadar önceden onaylanabileceği kontrollü hava sahası alanlarını belirledi. Bu ham verileri, AirMap’e ve diğer LAANC ortaklarına dinamik, dijital bir haritaya dönüştürmek için sağladılar. AirMap’ın mobil uygulaması gibi araçları kullanarak, drone operatörleri uçağın detaylarını sadece bir kaç dokunuş ile girecek ve uçuşların önceden onaylandığı alanlarda uçmak için anında izin alın.

Nadiren, uçuş için insan onayı gerektiği halde, LAANC, bekleme sürelerini iki haftaya kadar kısaltabilir. Uçuşun incelenmesi gerekiyorsa, kontrolör, uçuşu LAANC sağlayıcısı tarafından sağlanan kullanımı kolay bir gösterge panosu aracılığıyla değerlendirip onaylayabilir.

Bu yaz FAA, uluslar arası havalimanlarının bir bölümünde uçuşların otomatik olarak yetkilendirileceğini gösteren tesis haritalarını yayınlayarak LAANC’yi başlattı. Ve şimdi, bu sonbaharda hangi havalimanlarının LAANC yetkisini ilk alan olacağını biliyoruz. Listede Cincinnati / Northern Kentucky International, Miami International, Phoenix Sky Harbor International, San Jose International ve Reno-Tahoe International yer alıyor. Hepsinin söylediği gibi, 50 havalimanından yıl sonundan önce otomatik olarak izin verilmesi bekleniyor. Ülkenin havaalanlarının geri kalanı 2018 yılının başında devreye girmeye başlayacak.

LAANC projesinin önemi fazla abartılamaz. Bu , veri alışverişini ve dronlar için hava trafik kontrolünü kolaylaştıracak federal teknolojik altyapı olan İnsansız Trafik Yönetiminin (UTM) gerçek uygulamasında ilk adımdır . Ve FAA’nın yenilikleri başarılı bir şekilde benimseyebileceğini ve ticari drone operasyonlarına daha fazla hava sahası açmak için özel sektör sağlayıcılarıyla çalışabileceğini gösteriyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ