Bugün 12.12.2018 - Türkiye'nin en büyük Drone bilgi portalına hoşgeldiniz ...

Bataryalarınızı nasıl korumalısınız

Uçan kameralarda bataryalar çok önemli bir unsurdur. Bataryalara ne kadar sağlıklı bakarsanız o kadar güvenle havada kalırsınız. DJİ sitesinde bataryalarla ilgili özellikleri ölçü bakım mühendisleri ile beraber inceledik. Özellikle İnspire 1 uçan kamerada kullanılan TB 47 ve TB48 bataryaların kullanım özelliklerinde dikkat edilecek birçok durum var. DJİ firması kullanıcı hatalarını azaltmak için İnspire 2 bataryalarında yani TB50 bataryalarda yeni teknolojiler kullanmış. Bu yazımızda TB 50 bataryalarda atıfta bulunarak bizim kullandığımız bataryaları TB47 ve TB 48 bataryaları anlatmaya çalışacağım. Lityum Polimer bataryalar kimyasal özellikleri sayesinde enerjiyi depolar ve kullanıma sunarlar. Saniyede 139 watt bir enerji sağlayarak inspire 1in havada kalmak için ihtiyaç duyduğu akımı sağlarlar. Lityum polimer bataryaların kimyasal özelliklerinde dolayı kullanıcı olarak dikkat etmemiz gereken önemli durumlar var. Bu unsurları gözardı ettiğimizde bataryanın yanma , patlamasına neden olabiliriz. Ya da akımı kesme ve kendini kapatma gibi durumlarda karşılaşarak kazalara neden olabiliriz. Hiçbir İHA pilotu bu durumlarla karşılaşmak istemez..
DJİ Firması bataryaların saklanma, şarj ve kullanım sıcaklık aralıklarını belirleyerek bu riskli durumların yaşanmaması için kullanıcıları uyarmaya çalışmıştır.

1. DJİ bataryalarını mümkün olduğu kadar orijinal şarj cihazlarıyla şarj edin. Başka şarj cihazları, araba şarjları gibi kullanmamak daha doğrudur.
2. Bataryaların şarj edileceklerı ortamlarında sıcaklık aralıklarını vardır. Bataryaların şarj edilebileceği sıcaklık aralığı 0 ile 40 derece aralığında olmamalıdır.
3. Uçakta batarya taşınacak ise bataryalar mümkün olan en düşük seviyeye düşürülmelidir. Mümkünse bu kritik seviye olan yüzde on un altına indirilmelidir…
4. Her on kullanımdan sonra batarya kalibre edilmelidir. Yani batarya on kullanımdan sonra tam bosaltılarak kullanılmalıdır. DJİ firması kalibrasyon için bataryanın tam boşaltılmasını söylemektedir. Batarya kalibrasyonu bataryanın üstündeki gösterge ışıklarının daha doğru çalışmasını sağlar. Daha önemlisi ise bataryasını ömrünü ve sağlıklı çalışmasını sağlayacaktır.
5. On günden fazla bir süre için batarya kullanılmayacaksa bataryanın şişmesini engellemek ve ömrünü uzatmak için yüzde 65 seviyesine indirilmelidir. Menüden ayarlamayla yapılacak bu deşarj işleminde deşarj iki gün sürecektir. Zaman zaman bataryanın ısınması söz konusu olabilir.
6. Batarya on günden fazla bir süre kullanılmayacaksa otomatik deşarj işlemi yerine uçurarak bataryayı yüzde 40 seviyeye indirerek bekletmeye alınmalıdır…
7. Bataryaların 50 derece üstündeki hava şartlarında uçurulması bataryaların yanma ve patlama riskini doğurur. 50 derecedeki hava şartlarında uçurulan cihazın bataryasınında ısınması eklendiğinde 90 derece üstüne çıkar.
8. DJİ firmasının orijinal şarj ünitelerinde bataryanın şarjı bitince akın keserek önlem alır . Buna rağmen şarjı biten batarya şarj ünitesinden alınarak istenmeyen kazalardan uzaklastırılmalıdır.
9.Ağır darbeli bataryalar kullanılmamalıdır. Bataryanın içindeki kimyasal kuvvetli aşındırıcı(asit) etkiye sahiptir. Deriyle temasta 15 dakika boyunca suyla yıkanmalıdır. Alev alan batarya kuru tozlu yangın söndürücü ile döndürülebilir. Söndürmek için kesinlikle su kullanılmamalıdır. Şu kimyasal reaksiyonu arttıracak yanmayı arttırır.
10. Bataryalar şarj sırasında veya sonrasında iletken yüzeylere bırakılmamalıdır. Metal masa gibi. Batarya kontaklarında kısa devre yaptırtabilecek malzemelerinde yanına bırakılmamalıdırlar…
11. Bataryalar depolama ya da şarj sırasında güvenli ortamlarda olması riskleri azaltır. Nemli ortamlarda bırakmayın, sıvı temasından kaçınılmalı, Alev alabileceği soba,kalorifer ve yanıcı gaz ,sıvı ortamlardan uzak tutulmalıdır.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ